• Instructions to Ask a Question

    Click on the "Ask a Question" button and select the application for which you would like to ask questions.

    We have 5 different products namely - Pabbly Connect, Pabbly Subscription Billing, Pabbly Email Marketing, Pabbly Form Builder, Pabbly Email Verification.

    The turnaround time is 24 hrs (Business Hours - 10.00 AM to 6.00 PM IST, Except Saturday and Sunday). So your kind patience will be highly appreciated!

    🚀🚀Exclusive Discount Offer

    Just in case you're looking for any ongoing offers on Pabbly, you can check the one-time offers listed below. You just need to pay once and use the application forever -
     

    🔥 Pabbly Connect One Time Plan for $249 (🏆Lifetime Access) -  View offer 

    🔥 Pabbly Subscription Billing One Time Plan for $249 (🏆Lifetime Access) - View offer

Subject: Request for Assistance with Google Drive and ChatGPT Automation

Mehdi

Member
Bonjour,

Je souhaite mettre en place une nouvelle automatisation avec Pabbly Connect et j'ai besoin de votre aide. Cette automatisation implique Google Drive et ChatGPT.

Automatisation Titre : « Analyse, indexation et organisation automatisées des documents avec Google Drive et ChatGPT »

Mon objectif est le suivant : à chaque fois qu'un nouveau document est ajouté sur Google Drive, je souhaite que le document soit automatiquement analysé par ChatGPT 3.5. Cette analyse doit :

  1. Indexer et renommer le document : Le document doit être renommé selon une convention de dénomination prédéfinie, incluant des informations telles que le nom de l'entité (s'il s'agit de plusieurs sociétés), la date, le nom du destinataire, l'objet du document et le type de fichier (PDF, feuille de calcul, document texte ou autre).
  2. Améliorer les métadonnées descriptives : ChatGPT doit analyser le contenu du document et extraire les informations clés pour renseigner les métadonnées descriptives. Par exemple, pour une facture, le montant et les détails seront inclus ; pour une lettre, l'objet principal ou les points clés seront précisés. Cela permettra une classification plus précise et une récupération plus facile des documents.
  3. Organiser et déplacer automatiquement le document : en fonction des informations extraites et des métadonnées enrichies, le document doit être déplacé vers le dossier approprié ou le sous-dossier spécifique dans Google Drive pour une meilleure organisation.
Pourriez-vous me faire savoir s'il existe des tutoriels ou des guides visuels (photos de processus, vidéos, etc.) disponibles pour m'aider à mettre en place cette automatisation ? Si aucun guide n'est actuellement disponible, serait-il possible de créer un tutoriel spécifique pour ce processus ?

J'apprécierais grandement si vous pouviez fournir ce support ou aider à faciliter cette demande sur le forum public pour obtenir de l'aide pour la configuration.

Merci d'avance pour votre soutien.

Cordialement,
 

Soumya Tripathi

Member
Staff member
Hello @Mehdi
After reviewing your use case, we can confirm that it's possible through Pabbly Connect. To achieve this, you'll need to create a Multi-Step Workflow:
  1. Trigger: Start by connecting the trigger application as Google Docs and set the trigger event to "New Document."
  2. Action : Add an action step for the Google Drive application, with the action event set to "Share a File With Anyone."
  3. Action : Add another action step for the "PDF.co" application. Set the action event to "Custom API Request (Beta)." Here, you'll convert the file to text using the endpoint https://api.pdf.co/v1/pdf/convert/to/text. Map the PDF from the Google Drive response to the "Data" field in this PDF.co action step.
  4. Action : Add an action step for ChatGPT, with the action event set to "Ask ChatGPT." Input the prompt you want to achieve and map the body from the previous PDF.co action step.
  5. Action : Finally, add an action step for Gmail, setting the action event to "Send Email."
This sequence should accomplish your desired workflow.

Please refer to the below image for better under standing:

1725452624565.png


If you have any other concerns, please feel free to reach out to us. We are always happy to assist you.
 
Top